Muziek op zaterdag, familieconcert in OBA Slotermeer

13 juli om 11:30 - 12:30

Free

Op zaterdag 13 juli 2024 gaf de Westerharmonie, onder leiding van dirigent Arthur Demonceau, een gratis familieconcert in de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA).

(Tekst gaat verder onder video)

Een vrolijke mix van fijne muziek

De Westerharmonie viert in 2024 haar 120-jarig bestaan en bood dit concert aan aan de bewoners van de wijk. Het concert werd georganiseerd in samenwerking met de OBA Slotermeer.

Op het programma stond een mix van vrolijke muziek, met o.a. Street Tango van Astor Piazzolla, Goddess of Fire van Steven Reineke, The Lord of the Dance van Ronan Hardiman, Sir Duke van Stevie Wonder, Copacabana van Barry Manilow, en de typisch Amsterdamse wals Goudsiroop, speciaal voor de Westerharmonie – bij haar 50-jarig bestaan- gecomponeerd door Herman Lureman.

Het orkest

De Wester Harmonie is een modern symfonisch blaasorkest van ruim 30 amateurmusici onder leiding van dirigent Arthur Demonceau. Het orkest wil met bijzondere voorstellingen en een opmerkelijke muziekkeuze op laagdrempelige wijze nieuw publiek trekken en de harmonie een eigentijds imago geven. De muzikanten treden daarom graag op in de openlucht, op pleinen, in parken en winkelcentra.

In 2024 bestaat de Wester Harmonie 120 jaar en dat wordt gevierd met een serie concerten voor verschillende doelgroepen. Met dit concert in de OBA willen de muzikanten hun liefde voor muziek delen met het publiek.

De Wester Harmonie repeteert wekelijks op vrijdagavond in het Hervormd Lyceum West, Hemsterhuisstraat 79, 1065 JX Amsterdam. Het orkest zoekt nieuwe leden en beschikt over leeninstrumenten. Wie wil meespelen, komt een keer kijken of meldt zich aan. Het orkest bestaat uit ruim 30 hout- en koperblazers en percussionisten met uiteenlopende muzikale ervaring. Veel leden spelen naast dit orkest nog in een ander ensemble zoals een kamerorkest, blaaskwintet, straatorkest of bigband. De leeftijd van de muzikanten varieert van rond de 25 jaar tot 60+. Tenminste één eigenschap delen zij: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon.

Het concert wordt mede mogelijk gemaakt door:

13 juli
Kosten: