Kick-off ‘Amsterdam Klinkt!’

3 november om 15:00 - 17:00

Free

Op zondagmiddag 3 november 2024 is de kick-off van ‘Amsterdam Klinkt!’. Dat is een groots muziekfestival waarbij ‘verbinding’ centraal staat.

De WesterHarmonie en Stichting Eigenwijks organiseren samen dit feestelijke evenement in het kader van het 750 jarig bestaan van de stad Amsterdam in 2025. Het is een geschenk aan de stad en aan de bewoners van Nieuw-West. Tijdens de zomer van 2025 zullen ongeveer 20 koren, orkesten en andere ensembles meedoen aan dit unieke festival dat met een groot slotconcert wordt afgesloten op zondagmiddag 28 september 2025 in de Meervaart.

Voor koren en orkesten uit Nieuw-West

Welkom bij de feestelijke aftrap op 3 november zijn niet alleen besturen en leden van koren en orkesten uit Nieuw-West die in 2025 willen optreden, maar ook betrokken gemeentelijke vertegenwoordigers uit stadsdeel Nieuw-West en buurtgenoten. Zij kunnen kennis maken met elkaar en de organisatie, vragen stellen en suggesties doen. Tijdens de borrel geeft Selim Doğru, componist, een toelichting over het meerstemmige muziekstuk dat hij in opdracht voor het festival componeert. Dit muziekstuk kan door alle deelnemende ensembles worden gespeeld en gezongen, want elk koor of orkest krijgt een op maat gemaakt arrangement. Meer informatie lees je op Muziekfestival ‘Amsterdam Klinkt!’ viert Amsterdam 750 jaar.

Tijdens de aftrap zijn er korte optredens van de WesterHarmonie en het Hemsterhuiskoor. De Westerharmonie staat onder leiding van dirigent Arthur Demonceau, het Hemsterhuiskoor wordt gedirigeerd door Barbara van Houten en/of Charles Hens.

Ook na de slotmanifestatie in 2025 zullen podiumkunstenaars (muziek en cultuur en bewonersparticipatie) in Nieuw-West elkaar via het nieuwe netwerk weten te vinden voor toekomstige optredens.

“Amsterdam klinkt!” wordt mede mogelijk gemaakt door:

3 november
Kosten: