Talkshow over cadeaus voor de jarige stad

25 oktober om 19:00 - 20:00

Free

In 2023 konden bewoners en organisaties uit de stadsdelen Nieuw-West en West een aanvraag doen bij Stichting Amsterdam 750 om een Kado voor de Stad te realiseren. Een onderdeel van de viering van Amsterdam’s 750ste verjaardag, een mijlpaal die door de hele stad, ook in Nieuw-West, groots wordt gevierd, zijn maandelijkse gesprekken.

‘Doevendansen met Nieuw West’

Zo kun je op 25 oktober 2024 initiatiefnemers ontmoeten die elk een uniek cadeau bijdragen aan ‘Amsterdam 750’. Dat kan tijdens de (gratis) talkshow ‘Doevendansen met Nieuw West’. De presentatie is in handen van Sandra Doevendans en Najim el Yarchouhi.

Ook de WesterHarmonie schuift aan om te vertellen over een speciaal gecomponeerd muziekstuk voor de stad. Geralda Jurriaans-Helle, de initiatiefnemer van het project Amsterdam Klinkt!, zal namens de WesterHarmonie samen met componist Selim Doğru vertellen over het mooie muziekfestival waarbij ‘verbinding’ centraal staat. De talkshow is bedoeld voor bewoners, ondernemers en sleutelfiguren uit Nieuw-West om die verbinding willen versterken en bruggen willen slaan binnen het netwerk.

Meer over de andere initiatieven en de talkshow ‘Doevendansen met Nieuw West’ lees je via de website van Pakhuis de Zwijger.

Amsterdam Klinkt!

Het project Amsterdam Klinkt!ʼ organiseert een serie gratis concerten in de zomer van 2025 op toegankelijke plekken als parken en in winkelcentra in Nieuw-West. De concerten worden uitgevoerd door muziekgezelschappen, koren, orkesten en musici met verschillende culturele achtergronden uit het stadsdeel. Op deze concerten presenteren telkens twee ensembles zichzelf met eigen repertoire. Daarnaast brengen zij met elkaar een speciaal voor Amsterdam 750 gemaakte compositie ten gehore. Deze compositie wordt als een rode draad bij alle optredens uitgevoerd in telkens andere versies en stijlen.
Klik voor meer informatie op muziekfestival Amsterdam Klinkt!

25 oktober
Kosten: